25. 10. 2010

Doomyslné využití času

Autobus jede za patnáct minut a cesta k němu vám trvá tři minuty. Někdo by zavolal Iljovi Hurnikovi, já si sem tam dám pro vyplnění patřičného časového okénka první epizodu Dooma.

Speedruny v Doomovi a i mnoha jiných hrách jsou běžnou věcí. Jednu dobu jsem se jimi zabýval, ale když člověk poprvé spatří Quake Done Quick, ztratí veškeré iluze a uvědomí si, že to dělá špatně.



A tak jsem se rozhodl přestat pokoušet se o speedruny a místo toho dělám coolruny. Coolrun se liší od speedrunu především tím, že nevyužívám žádných bugů, snažím se trochu střílet byť to žere čas a hlavně jedu přibližně tak, jak byl level navržený. Čili výsledný čas deseti minut se v žádném případě nemůže rovnat rekordu 5:30, ale to není účel. Nevyužívám straferunu, nevyužívám rocket-wall-jumpy, sporadicky tajné místnosti, jedu navíc na Hurt me plenty obtížnost, ke konci si dokonce dovolím jednou zemřít a tajný level zcela ignoruji. Je to prostě klidný průběh. Hlavně mne to baví.

Je to taková ta vzpomínka na časy, kdy jsem Dooma nezdravě žral a dneska si ho pro radost dávám znova a znova dokola. Možná ne na světové úrovni, možná ne perfektně bezchybně, ale za to lidsky ;). A co děláte vy, když máte deset minut času?

Perlička na závěr: na nějakém prastarém Score CD jsem jednou narazil na dema NUT1-3. LMP, která se pro mne na dlouhou dobu staly vzorem, jak hrát. Jde o celou první hru, nastavení je na Nightmare, 2x monster speed, 2x fire rate. Nejde o speedrun, ale přesně o coolrunm - ten chlápek si s tím vysloveně hraje, mazlí se s tím. Místo, kde se nechá natlačit do teleportu pomocí mnoha fireballů od impů je pro mne lahůdka. Bohužel, každé z trojice videí překračuje 15 minut, čili je nemohu uploadnout na Youtube. Místo toho si stáhněte původní záznam a pusťte si ho třeba v PrBoomu (klasicky "prboom.exe -playdemo nut1.lmp"). Od tohoto autora jsem se naučil v rámci singleplayeru snad všechno. Mám podezřejní, že autorem je hráč z České republiky, docela by mne zajímalo, co dnes dělá ;).

P.S.: Původní záznam - ZDoom 2.2, Ultimate Doom 1.9, 640x480 - na začátku se mi hra z neznámého důvodu trochu trhala, ale na videu je to poznat leda tím, že hejbu zmateně myší ;).

3 komentáře:

  1. Mimochodem, všiml sis, jak hrozně jednoduché se hry jako Doom staly, když zapojíš optickou myš? Hraju bez problémů na Nightmare a to jedu vanilla Doom 2 :D

    OdpovědětVymazat
  2. Dam tu link na Leebigh´s Doom Blog, co je zijuci web v cestine, zamerany na kvalitny popis addonov a totalnych konverzii doomu, ktore stoja za to...

    OdpovědětVymazat
  3. to je ale balet... :-) krása to sledovat.

    OdpovědětVymazat