16. 2. 2009

Flower

Hra nebo nehra? Pokus o digitální umění nebo o relaxační software? Těžko říci. Flower si ale získal nejen mou pozornost.


Stručně a jasně - hrajete za vítr, který před sebou fouká okvětní lístek (kterých časem přibývá), proháníte se po lučinách a probouzíte květy k životu. Když jich probudíte dost, posouváte se do dalšího levelu. V zásadě jde o jakéhosi létajícího PacMana či možná Katamari Damacy, ale mnohem jednodušší a bez možnosti něco zkazit.


Hra má především velice sugestivní prezentaci. Grafika není komplikovaná, ale působí "plnotučně", hudba je příjemná a navíc probouzením květů na lukách se modifikuje. To všechno je v režii tisíců stébel trávy, která rozrýváme "vlastním tělem" v roli větru. Motivace ke hraní je snadná. Počáteční stav přírody, ve které začínáme, je obvykle neutěšeně šedivý, ale právě tím, že probouzíme jednotlivé květy, tak to začíná zelenat / modrat / růžovět, až je nakonec level splněn. Tohle všechno se opakuje v několika krajinách, které jsou graficky opravdu pěkně udělané, je na co koukat. Ovládání je také velice jednoduché - nakláněním ovladače se rozhlížíme a pak libovolné tlačítko znamená pohyb vpřed.


Hra také obsahuje příběh na pozadí. Lidé jsou dneska totiž příliš zničení městem, smogem, stresem a špínou na to, aby mohli žít dobrý život, chybí jim dotek přírody... A proto je tu Flower! Tato hra nás odenese daleko od továren, elektráren, automobilů, meter, ledniček, televizí, Playstationů... a můžeme se dotknout přírody v její ryzí podobě... No, ne snad, že bych se chtěl někoho dotknout, ale právě jsem zaplatil dvěstě korun za to, abych byl přikován k bedně s Playstation 3. Jistě, dá se v tom vnímat určitá nadsázka, ale co jsem viděl developer's videa, tak to myslili v podstatě vážně. Místo toho, abychom vyběhli ven, tak si budeme hrát na přírodu. Geniální.


Kdybych já chtěl udělat takovouhle hru "doopravdy", tak bych při koupi hry vysál všechny prachy z kreditky, do PS3 poslal vir, jenž by permanentě zobrazoval hlášku "Jdi ven ty vole" a bylo by.

Na Flower se nedá dívat jako na hru. Je to hříčka, velice příjemně udělaná hříčka, která sice má krapet pochroumaný morální základ, ale jinak je to dobré, za ty prachy. Moje otázka zní ale jinak. Nedal by si někdo Magic Carpet 3?

4 komentáře:

  1. A moje odpoved zni, sakra, ze jo :)

    Flower jsem hral u kamarada a musim rict, ze ta moralni stranka mi nakonec dost pocuchala jinak relaxacni dojem ze hry. Zprostredkovat hraci kvetiny a prirodu, tim, ze sedim u PS3. Je to divny. Jsem rad, ze to nekdo tak jasne pochopil, stejne jako, jinak v povidanich na ruznych webech, jsem se o tomto dilematu vubec nedocet, nebo jsem spatne hledal.

    Flower je budto relax, nebo hloupej kyc, nebo krasna uklidnujici podivana, ale ani moc ne hra.

    Pripada mi to spis jak program z virtualni reality z filmu travinkar. Kde profesor zaveseny ve VR hral prave takove relaxacni hry, kde lital ve snovem digitalnim svete a mel radost jen z toho, ze tam proste je.

    A to je pro me Flower. Kazdopadne MC3, jako skutecnou hru, bych bral tisickrat raceji, i kdyz tohle je taky zajimavy zazitek, ale spis jen ten zazitek.

    OdpovědětVymazat
  2. Magic Carpet 3?
    ROZHODNĚ!

    Akorát mám obavy, že pokud si ho neuděláme, tak nebude :/

    OdpovědětVymazat
  3. hracka jako flow ? japonci s takymito vecami blbnu, ale videjka su krasne. Asi ako setric obrazovky :-)) rohstola.

    OdpovědětVymazat
  4. To si píš, že by som si dal MC3.
    Keby Molyneux konečne prestal vyrábať pičoviny a radšej by oprášil Magic Carpet a Syndicate...

    OdpovědětVymazat